Przykładowy raport z oględzin samochodu

Podstawowe informacje :

Pytamy sprzedającego i zapisujemy podstawowe dane samochodu, które sprawdzamy ze stanem faktycznym. Zapisujemy numer VIN.

Deklaracja stanu samochodu :

Pytamy sprzedającego czy zna stan faktyczny samochodu.Czy miał za sobą naprawy blacharsko – lakiernicze. Jeśli tak to zapisujemy ich zakres.

Dokumenty, rodzaj umowy :

Sprawdzamy jakie sprzedawca posiada dokumenty, sprawdzamy ich autentyczność.

Opony, felgi :

Zapisujemy jakie opony posiada samochód wraz z rozmiarem, indeksem prędkości. Mierzymy grubość każdej z opon, jej rok produkcji oraz stan.

Czystość karoserii :

Sprawdzamy czystość karoserii czy jest czysta, brudna czy przygotowana do sprzedaży, a co za tym idzie czy nie jest za bardzo spolerowany lakier.

Powłoka lakiernicza :

Każdy z elementów jest mierzony w kilkunastu miejscach, szczegółowo sprawdzany pod kątem wszelakich uszkodzeń, nałożenia lakieru, wtrąceń, brudu pod lakierem oraz innych nieprawidłowości.

Posługujemy się tylko i wyłącznie miernikami z wyższych półek, które przed każdą inspekcją są kalibrowane.

Sprawdzamy czy zamontowane elementy nie były poddawane demontażowi, czy lakier jest prawidłowo dobrany

Szczegółowy opis

powłoki blacharsko lakierniczej  :

Każdy z elementów jest poddawany wnikliwemu sprawdzeniu. Przywiązujemy bardzo dużą uwagę do rys, przetarć, zgryzień lakieru – dlatego opisujemy każdą nawet najmniejszą rysę.

Za pomocą znaczników magnetycznych przygotowanych dla naszej firmy przedstawiamy uszkodzenia, miejsca naprawiane i wnikliwie je opisujemy.

Oprócz opisu staramy się ocenić fachowość danych napraw blacharsko – lakierniczych – czy nie będzie trzeba ich poprawić.

Szyby  :

Każda z szyb jest sprawdzana pod kątem jej daty produkcji, producenta.

Wszelkie odpryski, uszkodzenia, rysy są odnotowywane i fotografowane.

Komora silnika :

Podczas tego etapu otwieramy maskę i sprawdzamy ogólną czystość, otoczenie jednostki napędowej. Czy została wyczyszczona wraz z usunięciem ewentualnym wycieków czy po prostu ktoś zostawił ją tak jak wygląda podczas normalnego użytkowania.

W czasie tego etapu sprawdzamy także ewentualne wycieki od góry silnika.Ściągamy górną osłonę silnika, inne osłony, które pozwolą ocenić ewentualny wyciek.

Odnotowywane są wszelkie uszkodzenia czy braki w komorze silnika.

Akumulator :

Ten etap zaczyna się od spisania danych akumulatora (marka,model) oraz podpięcie profesjonalnego testera który sprawdza ogólny stan akumulatora.

Podczas tego badania stwierdzamy jaka jest sprawność akumulatora, czy wymaga doładowania oraz czy nie jest wewnętrznie uszkodzony.

Poziom płynów :

Sprawdzane są wszystkie płyny obecne w samochodzie. Jest oceniany ich poziom, stan oraz czy nie posiadają zanieczyszczeń.

Rozruch silnika – wnętrze  :

Oceniamy czy rozruch silnika jest prawidłowy,a w przypadku anomalii je opisujemy.

Każdy element z wnętrza jest szczegółowo opisywany, a w przypadku jakichkolwiek uszkodzeń są one odnotowywane.

Podczas tego etapu spisywany jest stan licznika.

Wyposażenie wnętrza :

Potwierdzamy czy auto posiada wyposażenie, które deklarował sprzedawca w ogłoszeniu. Każdy element wyposażenia jest dokładnie sprawdzany, a ewentualna anomalia opisywana.

Opis wnętrza :

Wnętrze jest odzwierciedleniem poprzedniego właściciela – jest tym jak ktoś dbał o dany egzemplarz.

Sprawdzamy czy plastiki, deska rozdzielcza nie noszą śladów demontażu, czy noszą ślady jakiś uszkodzeń, porysowań.

Sprawdzamy stan kierownicy, gałki zmiany biegów, pedałów, foteli, podsufitki, wykładziny (bardzo często pod wykładziną znajdują się dziury).

Odnotowujemy czy auto posiada zapasowe koła, w jakim jest stanie, czy jest wraz z podnośnikiem, kluczem etc.

Opis uszkodzeń :

Każde uszkodzenie, przetarcie, zaplamienie jest skrupulatnie opisywane, fotografowane – tak abyście Państwo w domu przed monitorem mogli ocenić czy takowe uszkodzenie nie przekreśla dany egzemplarz.

Opis braków wnętrza  :

Bardzo często spotykamy się iż auto nie posiada koła zapasowego,zmieniarek płyt, podnośników, rolet bagażnika.

Każdy taki przypadek wyłapujemy i sporządzamy z niego krótka notatkę wraz z zdjęciem

Jazda próbna :

Podczas jazdy próbnej weryfikujemy : sprawność układu ABS/ESP, pracę skrzyni biegów, sprawność hamulców, układ kierownicy, silnik oraz wszystkie podzespoły zamontowane w aucie.

Opisujemy ogólne wrażenia z jazdy, nieprawidłowości oraz wszelkie odgłosy z zewnątrz jak i wewnątrz auta.

Kontrola podwozia :

Podczas tego etapu wyłapujemy wszelkie ślady napraw blacharsko – lakierniczych, stan podwozia auta, stan podłużnic, stan układu hamulcowego, wydechowego, zawieszenia oraz ewentualne wycieki.

Opisujemy stopień korozji oraz inne nieprawidłowości, które nie powinno występować.

Diagnostyka :

Każdorazowa diagnostyka jest przeprowadzana na oryginalnym testerze.

Nie odczytujemy tylko kodów błędów tylko sprawdzamy od A do Z każdy moduł.

Oprócz istniejących błędów, sprawdzamy włączając rejestrator danych wszelkie istotne parametry pracy silnika oraz innych modułów.

Jeśli istnieje taka możliwość porównujemy poszczególne przebiegi zapisane w modułach.

Opinia o aucie  :

 

Opinia rozpoczyna się od podsumowania danego samochodu.  Za każdy razem opinia jest pisana w taki sposób jakbyśmy to my kupowali oglądany samochód.

Wybrane zdjęcia z raportu  :

Na poniższej stronie prezentujemy tylko kilkadziesiąt z kilkuset zdjęć wykonywanych podczas inspekcji.

W przypadku zamówienia inspekcji dostajecie Państwo około 200 zdjęć w wysokiej rozdzielczości w spakowanym pliku ‚ZIP

Kliknij poniżej, aby ściągnąć wszystkie zdjęcia  :

vehicle inspection icon