Inspekcja auta przed kupnem

Planujesz zakup używanego samochodu? Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą. Nie proponujemy pakietów lub diagnozowania na poziomie podstawowym czy bardziej zaawansowanym, np. w formie pakietów Classic, Gold czy Silver. Każdy pojazd sprawdzamy kompleksowo, według stworzonego przez nas planu.

Etapy sprawdzania auta używanego

Dokumenty samochodu

Na podstawie unikalnego numeru identyfikacyjnego samochodu VIN sprawdzamy historię pojazdu i porównujemy ją ze stanem, który przedstawił sprzedający. Następnie przystępujemy do weryfikacji dokumentów samochodu, takich jak karta pojazdu, dowód rejestracyjny, polisa OC czy książka serwisowa. Sprawdzamy ich kompletność oraz autentyczność.

Opony, felgi

Następnie przystępujemy do oceny opon i felg. Sprawdzamy indeks prędkości, rocznik, rozmiar opon, a także stan felg. Ponadto oceniany stopień zużycia opon.

Nadwozie, lakier, szyby

Kolejny etap to sprawdzenie powłoki blacharsko-lakierniczej. Korzystamy zarówno z elektronicznych czujników grubości lakieru, jak i sprawdzenia manualnego, wprawnym okiem fachowca z wieloletnim doświadczeniem.

Na tym etapie jest możliwe wykrycie cieniowania elementów, wpyłki lakierniczej, nieprawidłowości w grubości powłoki lakierniczej, niefabrycznego nałożenia lakieru, zanieczyszczeń pod lakierem bezbarwnym lub błędów popełnianych przez lakierników.

Ostatnim punktem jest sprawdzenie, czy szyby są oryginalne i czy nie posiadają uszkodzeń.

Silnik i akumulator

Typową praktyką u sprzedawców używanych samochodów jest mycie silnika, żeby zatuszować ewentualne mankamenty. Nasi eksperci bez problemu zdiagnozują faktyczny stan silnika. Sprawdzą również zakamarki w komorze, pracę motoru. Na samym początku samochód jest zapalany i obserwowana jest jego praca. Spisujemy ewentualne problemy z rozruchem oraz stan kontrolek na desce rozdzielczej.

Za pomocą profesjonalnego endoskopu Würth wykonujemy ocenę stanu wnętrza podłużnic lub profili. W przypadku zastrzeżeń sprawdzamy także akumulator profesjonalnym testerem z wbudowanym obciążeniem.

Ostatnim punktem jest sprawdzenie poziomu płynów i ich stanu oraz ewentualne wycieki (jeśli takowe występują są one opisywane).

Wnętrze

Sprawdzamy stan wykładziny, foteli, boczków, deski rozdzielczej, kierownicy, pedałów, podsufitki. Oceniamy ich stopień zużycia, ewentualnie wyceniamy koszt napraw lub prania elementów wnętrza. Opiniujemy, czy w aucie były palone papierosy. W końcowym raporcie opisujemy wszystkie ewentualne uszkodzenia we wnętrzu pojazdu, braki oraz ewentualne akcesoria domontowane do samochodu.

Jazda próbna

Podczas jazdy próbnej weryfikujemy sprawność podstawowych układów bezpieczeństwa ABS, ESP, pracę skrzyni biegów oraz hamulców. Ogólne wrażenia oraz wszelkie nieprawidłowości opisujemy w raporcie dla klienta.

Jazda próbna samochodem po drogach publicznych jest tylko i wyłącznie możliwa w momencie, kiedy auto jest zarejestrowane oraz ubezpieczone.

Podwozie

W czasie jazdy próbnej możemy udać się samochodem na podnośnik lub kanał, żeby sprawdzić stan podwozia. Jest to możliwe tylko w sytuacji, kiedy pojazd jest zarejestrowany oraz ubezpieczony.

Nasi eksperci wyłapią wszystkie ewentualne usterki, takie jak poluzowania, wycieki od spodu, korozja układu podwozia, ślady napraw blacharskich czy naruszenia oryginalnych mas strukturalnych. Podczas kontroli pojazdu na podnośniku oceniamy stan tarcz hamulcowych oraz podłużnic i grubość klocków. Gdy zachodzi podejrzenie, że któraś z części podwozia może być zardzewiała, używamy profesjonalnego endoskopu, żeby zbadać wnętrze profili i podłużnic.

Jeżeli samochód nie jest zarejestrowany lub ubezpieczony wykonujemy kontrolę podwozia z poziomu gruntu, w jej trakcie robimy zdjęcia wszystkich elementów oraz ich stanu, również od spodu.

Diagnostyka elektroniczna

Diagnostykę przeprowadzamy na profesjonalnym sprzęcie. Niektóre z używanych przez nas modeli są stosowane w autoryzowanych stacjach obsługi pojazdów. Diagnostyka pozwoli na rozpoznanie kodów usterek, a także sprawdzenie parametrów technicznych samochodu. Jeżeli są jakieś błędy, to diagnozujemy je i wyceniamy ewentualną naprawę. Sprawdzamy również miejsca, gdzie są ślady po nadpisaniu stanu licznika.

Posiadamy sprzęt do diagnostyki samochodów wszystkich marek.

Fotorelacja po inspekcji

Fotorelacja z inspekcji samochodu zawiera od 200 do 500 zdjęć. Wszystkie zdjęcia wykonujemy profesjonalnym aparatem NIKON D7000 ze specjalnym obiektywem do zdjęć typu macro lub modelem Panasonic Lumix DMC-TZ70. Jeżeli w trakcie inspekcji były robione zrzuty z endoskopu, to również dołączamy je do raportu.

Na zdjęciach przedstawiamy grubość lakieru każdego elementu, wszelkie uszkodzenia, ślady napraw blacharsko-lakierniczych, felgi, opony, szyby, silnik, ewentualne zawieszki i naklejki z przeglądów, stan wnętrza, wyposażenie dodatkowe, podwozie i elementy zawieszenia. Słowem – każdy najdrobniejszy element pojazdu i usterki.

Opinia o samochodzie

Obiektywnie opisujemy stan i stopień zużycia samochodu oraz ewentualne koszty, które trzeba ponieść na naprawę. Wyceniamy naprawy zarówno mechaniczne, jak i blacharskie w zgodzie z aktualnie obowiązującymi cennikami serwisów samochodowych.

Rozmowa telefoniczna

Po każdej inspekcji dzwonimy do klienta. Podczas rozmowy przekazujemy podstawowe informacje na temat stanu auta oraz nasze spostrzeżenia. Przesyłamy również link do elektronicznej wersji raportu. W razie jakichkolwiek pytań lub wątpliwości dotyczących sprawdzanego samochodu służymy fachowym doradztwem i pomocą – również w sprawach związanych ze sfinalizowaniem zakupu oraz rejestracją pojazdu.

Sprawdzanie auta powypadkowego

Wykonujemy również inspekcje i sprawdzanie stanu aut powypadkowych.